Pagina's

donderdag 12 maart 2015

Staart tussen de benen

Zat ik gisterenavond even fijn achter mijn laptop om een nieuw logje te schrijven, krijg ik een whatsapp.
Van een totaal onbekend nummer.
Tot ik de inhoud van het bericht las.
“Weet je hoe hondje T er nu uitziet”?
Het was mijn schoonzus, met wie ik normaal gesproken minimaal contact heb (hoe kwam ze überhaupt aan mijn nummer?).
Hondje T is het hondje van mijn schoonouders, een Malthezer van een jaar of 8.
Bij het bericht stuurde ze een foto van hondje T: een flinke open plek achter op zijn kont was zichtbaar en hondje T had een kapje om zijn kleine koppie.

Nu hadden wij voor twee weken terug hondje T te logeren.
Zijn haren waren vrij lang en roken een beetje onfris.
Ik dacht, ik stop hem eens lekker in bad met verantwoorde hondenshampoo
niet dat hij dat leuk vond trouwens.
Nu ik deze foto zag, schrok ik.
Het zal toch niet.
Dat de shampoo is gaan irriteren en hondje T zijn achterwerkje heeft open gekrabd?!

Ik appte snel terug: “hoe komt dit dan?”
“Gepakt door een grote hond. Zowel achter op de rug een grote wond en in de bovenkant van zijn rechterpootje”.

Jeetje!
Jongste, die terug kwam van zijn rondje hardlopen, barste bijna van verontwaardiging.
“En als ik erbij geweest was, had ik die hond een flinke trap gegeven!”

Schoonouders waren meteen met het hondje naar de dierenarts geweest.
Wond werd niet gehecht maar wel goed gemasseerd zodat het bloed er met flinke stralen uitkwam om zodoende de bacteriën eruit te krijgen.
Verder kreeg hij een antibioticaspuit in de bips en pijnstillers mee naar huis.

Jongste en ik gingen na dit bericht nog even naar schoonouders om te kijken hoe het met hen en hondje T was.
Hondje T lag op een kussentje maar sprong kwispelend in de benen toen hij ons zag.
Met een klein gilletje van de pijn weliswaar.
Bibberend kwam hij tegen mijn benen aan staan, het arme schaap.
De ‘grote bruine hond’ die hem aanviel had –naar zeggen van de eigenaar- dit nog nooit eerder gedaan.
De eigenaar baalde zelf ook vreselijk dat hun hond dit gedaan had en volgens schoonvader had hij de boosdoener er ook  flink van langs gegeven
dus dat hoefde jongste niet meer te doen.

Feit is dat de hond never nooit meer te vertrouwen is.
En nog een feit: hondje T loopt in het vervolg met een grote boog om de plek des onheils heen …

24 opmerkingen:

  1. De boosdoener vond jullie hondenshampoo zeker lekker ruiken.....
    Tsjee, even schrikken zeg. Gelukkig maar dat het er goed uitziet met beestje T.

    Hoe lief ook, geen enkele hond is helemaal te vertrouwen en al helemaal niet met kinderen. Wij kunnen ons oude hondenmevrouwtje ook niet met kleinzoon van 1,5 alleen laten, want die benadert haar nogal enthousiast, steekt haar in de ogen en trekt aan haar oren en 'aait' nogal hardhandig. Ons hondje gaat dan grommen, samen met bijten haar enige verweer tenslotte. Ze heeft nog nooit iemand gebeten en ik denk ook niet dat het gebeurt, maar desondanks.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij rook wel lekker, misschien was dat het inderdaad ;-)

      Verwijderen
  2. Aaah het arme schaap.
    Dat het maar snel van de pijn af mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig gaat het beter, de wond geneest goed.

      Verwijderen
  3. Arm beest ;-( Vreemd, dat die grote bruine hond het ineens op zijn heupen kreeg. Lijkt wel op alle criminelen op het nieuws. Ze plegen de ernstigste vergrijpen maar waren volgens kennissen lieve, schuchtere en verlegen mensen. Tja...
    Ik ben benieuwd of de eigenaar van de hond ook de dierenartskosten heeft betaald.
    Groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook verdacht. De eigenaar betaald de kosten. Zegt 'ie ...

      Verwijderen
  4. Jeetje, herkenbaar, zo'n gat :-) Geen idee wie bij onze kat verantwoordelijk is voor de bijt/klauw/.. Ik heb het niet op honden, zeker niet als ze "opeens zomaar" gaan happen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze stortte zich uit niets bovenop hondje T ... "doettie anders nooit hoor!"
      Nee, tuurlijk.

      Verwijderen
  5. Ocharme voor het hondje zal schrikken geweest zijn en dan nog die pijn maar het is inderdaad zo een hond kun je nooit vertrouwen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hondje T bibberde zijn tandjes bijna uit de mond. Gelukkig gaat het beter, al gaat het lopen nog niet vlotjes.

      Verwijderen
  6. Achgossie toch, dat zal inderdaad wel een blijvende impact hebben op dit beestje al zal de wond wel genezen.
    En nu maar hopen dat de eigenaar van bijthond ook écht maatregelen neemt om meer incidenten te voorkomen. Eem hond die éénmaal gebeten heeft zou eigenlijk niet meer zonder een muilkorf buiten mogen komen. Niet leuk maar zeker is maar zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wond geneest goed, gaat al mooi dicht.
      Benieuwd of 'de grote bruine hond' de volgende keer een muilkorf om heeft ... ik vrees met grote vreze :-(

      Verwijderen
  7. Ach wat sneu!
    Altijd vervelend als zoiets gebeurt.
    Ik hoop dat het snel geneest en hij nu niet bang is geworden van andere honden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vreemd genoeg is hij niet heel erg bang voor andere honden. Hij loopt trouwens ook zonder angst langs de plek waar het gebeurd is.

      Verwijderen
  8. heel vervelend, voor beide partijen, ik kan me heel goed voorstellen dat de baas van de bruine hond ook geen leuke avond heeft. Maar toch mooi dat het kleien hondje bij jullie komst nog even op de poten kwam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, de eigenaar van de boosdoener zal er ook niet blij mee zijn. Gelukkig komt hondje T alweer vlotjes in de poten ;-)

      Verwijderen
  9. Dat is knap vervelend, schrikken uiteraard als je in eerste instantie denkt dat je het zelf veroorzaakt hebt. Hopelijk komt het allemaal weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sommige honden hebben een huid die snel irriteert, had zomaar gekund.
      Ik denk ook dat het goedkomt met hondje T.

      Verwijderen
  10. Achhh. Honden zijn nooit te vertrouwen...........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ocharme, wat erg. Hopelijk is hij snel weer helemaal in orde.
    De eigenaar kan wel zeggen dat zijn hond dit nooit eerder heeft gedaan, maar kleine T zit er wel mee. Hij is het nog niet vergeten.
    Groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wond geneest voorspoedig en hondje T is weer de vrolijke zelf :-)

      Verwijderen
  12. jeeeezus! Seks met nare gevolgen dus...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Seks? Billy, wat een 18+-gedachte toch weer ;-)

      Verwijderen